Mēs izmantojam sīkfailus. Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Uzzini vairāk par sīkdatnēm šeit.
Interesantā cīņā Liepiņš izcīna uzvaru Latvijas čempionātā 20km klasiskā stilā
Saistītā informācija
Latvijas slēpošanas savienības un Madonas Bērnu jaunatnes sporta skolas organizētajā Latvijas čempionātā distanču slēpošanā Madonā „Smecersila” trasē vīriešiem elites grupā 20km distancē klasiskajā stilā ar intervāla startu interesantā cīņā uzvaru izcīnīja Arvis Liepiņš, bet dāmām 10km distancē pārāka par visām bija Inga Dauškāne.
Otrajā dienā Latvijas čempionāta trešajā posmā slēpotāji sacentās vidēja garuma distancēs klasiskajā stilā ar intervāla startu. Arī otrajā dienā lieliskajā slēpošanas bāzē „Smecersils” bija brīnišķīgi laika apstākļi – pāris grādi mīnusā un saulains laiks. Cietais segums radīja labu slīdamību, pretēji iepriekšējos divos gados, kad martā Madonā ir bijis silts, pirms diviem gadiem temperatūra bija pat plusos. Kādreiz ierastās 50km distances vietā pēdējās sezonās garākās distances vīriem ir sarukušas. Pirms diviem gadiem turpat Madonā tika slēpoti 30km, bet pērn jau garākās distances garums saruka līdz 20km, tāpat kā arī šogad, tādēļ par sacensībām garajās distancē tās vairs nevar saukt, jo šie garumi atbilst vidējām distancēm.
Vakar pēc stafetes slēpojuma bija gaidāma cīņa par uzvaru starp Arvi Liepiņu un Juri Ģērmani, kuriem sākumā vēl līdzi turēja arī Oļegs Andrejevs. Pēc vakar stafetē pārāk ātrā sākuma šodien apzināti mierīgāk sāka Ģērmanis, bet, neskatoties uz to, pēc pirmā apļa (5km) viņš bija vadībā, jo konkurenti bija iesākuši vēl lēnāk. Andrejevs atpalika 7 sekundes, bet Liepiņš 20 sekundes. Nākošā apļa beigās, kad bija noslēpota pusdistance, bija divi līderi, jo Liepiņa un Ģērmaņa laiki līdz sekundēm bija vienādi, Arvim esot priekšā par divām sekundes desmitdaļām, bet Andrejevs atpalika jau 33 sekundes un bija jāsāk domāt par trešās vietas nosargāšanu, jo netālu bija arī Roberts Slotiņš, kurš sāk atgūties pēc ne visai labā stāvokļa pasaules čempionāta laikā Itālijā, bet nav tādā formā, kādā bija vēl janvāra sākumā. Pēc trešā apļa (15km), Arvis jau bija iekrājis 15 sekunžu pārsvaru pār Juri, un atrodoties izdevīgākā situācijā, proti, startējot 3:30 aiz Ģērmaņa un zinot konkurenta laikus, varēja kontrolēt slēpojumu un, distanci veicot 53:07,5, finišā apsteigt „A2” pārstāvi par 19 sekundēm, (sestdien stafetē savā posmā Arvis 5km Juri bija pārspējis par vairāk nekā pusminūti – aut.piez.), un beidzot izcīnīt uzvaru Latvijas čempionātā savā mājas trasē, kas Arvim neizdevās 2011. un 2012.gadā. SS „Arkādija” pārstāvim Liepiņam tā bija trešā uzvara šosezon Latvijas čempionāta posmos, bet Jurim piektā reize uz goda pjedestāla. Arī par trešo vietu bija interesanta cīņa, kur beigās SSK „Bebra” pārstāvis Andrejevs par 21 sekundi apsteidza Slotiņu, bet par divām minūtēm atpalika no Liepiņa. Tādējādi arī individuālajā distancē vīriem elitē tāpat kā stafetē pirmajā trijniekā tika tie paši klubi – 1. Arkādija, 2. A2, 3.Bebra. Salīdzinoši tuvu trijniekam bija arī piektās vietas ieguvējs un klasiskā soļa speciālists, kurš pēdējās trīs sezonas aktīvi netrenējas, Aigars Kalnups, kurš pēdējos 5km spēja apsteigt pirms tam priekšā esošos labākos V18 un V20 grupas pārstāvjus – attiecīgi Viesturu Eglīti no „A2” (V20) par piecām sekundēm un Induli Bikši no SS „Arkādija” (V18) par 48 sekundēm. Pēc sestdien ļoti labi veiktā stafetes pirmā posma, izvirzot cēsniekus vadībā, 20km vairs tā nesekmējās Arnim Pētersonam, kurš savas grupas uzvarētājam Viesturam Eglītim zaudēja gandrīz četras minūtes.
Arvis Liepiņš pastāstīja, ka sācis mierīgi un pamazām licis klāt. Aukstais laiks un cietais segums veicinājis labu slīdēšanu lielai daļai, tāpēc nav izdevies sasniegt lielāku pārsvaru. Tā kā startējis vēlāk un zinājis laikus, par uzvaru viņš bijis drošs, jo vajadzības gadījumā varējis pielikt. Juties tīri labi un varējis vēl un vēl slēpot. Savukārt, Juris Ģērmanis bija apmierināts ar savu rezultātu, uzsverot, ka ir uz pareizā ceļa un pamazām vērojams progress. Ņemot vērā pieredzi no sestdienas stafetes, kur sanācis pārāk ātrs sākums un vēlāk tempa kritums, arī viņš 20km distanci sācis mierīgi, bet izrādījies, ka pārējie sākuši vēl mierīgāk. Juris Ģērmanis ir vienīgais, kurš visos piecos šīs sezonas Latvijas čempionāta posmos ir ticis trijniekā, izcīnot arī divas uzvaras, taču tas Jurim īpašu gandarījumu nedod, jo mērķi ir daudz augstāki saistībā ar nākošo sezonu. Viņš tāpat kā Liepiņš pēc nedēļas startēs FIS sacensībās Albu, bet pēc tam dosies uz FIS sacensībām Somijā.
V18 grupā aiz Bikšes sešas minūtes palika otrās vietas ieguvējs Dinārs Gutāns, kuram labāk padodas sprints, bet trešais bija Andris Beķeris, kas no uzvarētāja atpalika jau gandrīz 13 minūtes. Savukārt, V20 grupā aiz Eglīša un Pētersona trešajā vietā ierindojās Nauris Birkentāls.
Pirms mēneša Skandināvijas kausā Madonā dāmu konkurencē 5km klasikā labākā no Latvijas bija Anda Muižniece, otrā Kitija Auziņa un tikai trešā Inga Dauškāne, tāpēc svētdienas 10km distance zināmā mērā bija principiāla. Taču no līdzvērtīgas cīņas, kā tas Latvijas čempionāta posmos līdz šim ir bijis, nekas nesanāca. Dauškāne (SBK „Cēsis”) jau pēc 5km Muižniecei priekšā bija par 48 sekundēm, bet finišā pārsvars sasniedza jau 1:36, tādējādi Inga uzvarēja visos piecos individuālajos Latvijas čempionāta posmos (vissīvāko konkurenci viņai sastādīja biatloniste Inga Paškovska, kas pirmajā posmā Priekuļos 5km brīvajā stilā zaudēja tikai 6 sekundes – aut.piez.). Minūti lēnāk par Andu slēpoja labākā S20 grupas slēpotāja Natālija Kovaļova (SS „Krāslava”), kurai šis starts bijis labākais šajā sezonā, jo dēļ mācībām un skolas beigšanas Natālijai šosezon bija vērojams formas kritums salīdzinājumā it īpaši ar 2011.gadu. Natālija šoreiz bija par 2 sekundēm ātrāka nekā Kitija Auziņa, kura sestdien labi veica stafetes posmu (Kovaļovu 3km apsteidza par 32 sekundēm – aut.piez.), bet svētdien nejutās labi, kā pastāstīja treneris Vuškāns, un tāpēc tāds iznākums. Atsevišķi elites grupā trešā bija Baiba Bendika, bet viņa pat Kovaļovai un Auziņai zaudēja pusotru minūti, bet Dauškānei 4:10. Vēl no vadošajām pārāk daudz neatpalika S18 grupas otrās vietas ieguvēja Rasma Rudzīte no Alūksnes, kura Auziņai zaudēja 2:11.
65 Komentāri
http://sportacentrs.com/ziemas_sports/sleposana/11032013-interesanta_cina_liepins_izcina_uzvaru_la
Ģērmanis ir labs, konkurencei ļoti labs čalis.
Protams,nevar noliegt, ka J.Ģērmanis klasikā ir stiprs, tomēr, ja džekam ir kaut nedaudz ambīcijas,tad būtu jāpārdomā par to,vai visu dara pareizi!Pēc rezultātiem tā nešķiet.
Tas ir tikai mans viedoklis.
Bet tai pašā laikā Ģērmanis vispār iesprindzis tikai uz Liepiņa un pārējo apdzīšanu tepat Latvijā... un sezonas galvenie rezultāti vai forma būšot uz lieldienu sacensībām Somijā... !!?? vai nu Juris ir prātu nodzēris vai kaut kas tur īsti kārtībā nav...
Juris Ģērmanis ir olimpietis un tāds arī paliks. Ja kāds par tādu vēlas kļūt - viņam jāparāda atbilstošs rezultāts... nevis vienkārši jāpiedalās sacensībās... līdzīgi kā tas vairāk vai mazāk notika šogad PČ...
Un, ja Juris būs labākais, tad zinu, ka labākā forma viņam nebūs plānota uz atlases mačiem , bet gan uz galveno startu.
Ja kāds būs par viņu stiprāks, tas arī brauks uz PČ, PK vai OS neatkarīgi no ādas krāsas, iztapības kādam vai vecuma īpatnībām...
Uzskatu, ja darbs būs labi organizēts un plānots, sportistiem dzelžaina motivācija, tad ne viens vien Latvijas slēpotājs ir spējīgs kvalificēties OS.
Uzskatu, ka Ivars raksta labi un šogad ir krietni progresējis. Lai viņam pacietība un jauni izaicinājumi. Lai sasniegtu meistarību žurnālistikā ir nepieciešams laiks un kārtīgas bāzes zināšanas... un, protams, talants. Nešaubos, ka tad kad mūsējie skries Pasaules līmenī Ivars arī uzrakstīs tā, ka tirpiņas pa kauliem aiziet...
Par A2 komentāru. Ja pašvaldības atbalsta, tad tas noteikti ir pieminēšanas vērts. Pats varu teikt, ka Sigulda tiešām dara daudz - pirms divām nedēļām turp biju aizvedis mūsu sportistus un arī dažus deputātus. Padoms no viņu puses nekad nav bijis liegts. Prieks, ka siguldiešiem lietas iet uz priekšu, centīsimies nākotnē vismaz tāpat...
Un šobrīd, cik ir informācija manā rīcībā, arvien jaunas un jaunas pašvaldības atrod iespējas atbalstīt distanču slēpošanas attīstību, īpaši Latgalē.
Konkrēti par pašvaldību, kurā es šobrīd vadu sporta dzīvi - Carnikavu, varu teikt, ka distanču slēpošana tiek atbalstīta ļoti labā līmenī un tas tiek plānots darīt arī turpmāk, jo šeit ir gana daudz slēpotāju un to skaits aug.
Tas, ka par Arvi raksta ir normāli - neko sliktu tur neredzu.
Manā skatījumā Arvim ir gandrīz nereāli parādīt ļoti labu rezultātu Sočos, tomēr, ja darbs turpmākos gadus būs līmenī, tad domāju, ka Arvis jau nākošajās OS var daudzus pozitīvi pārsteigt un, protams, arī pats sevi...
Tāpēc jau reiz pateicu, ka ar šo LSS vadību kopā nestrādāšu, jo tā ir NEPROFESIONĀLA sporta jomā un ar tādu neko nopietnu sasniegt nevar - tikai laiku zemē nomest.
Pareizi jau Juris pateica - "izlases jakas nēsā"...
Paskatieties TV - pat "āfrikā" funkcionāri labas fufaikas saviem spēj sagādāt. Vai ar to mums ir jālepojas?
Andim: Ja paši neregulēsim, tad laiks noregulēs labākajā gadījumā to pašu ko tagad... Piekrītu, ka rezultāts pasaules klases līmenī ir jātaisa kopā, tikai ne jau tiem, kas iet dažādos virzienos- tas ir absurds.
Teikšu kā ir: nepatika kā pateici - "lai džeki gatavojas cik nu kura spēkos"... skan pēc tāda paša bardaka un sūnu ciena kā ir... nez kam tas ir izdevīgi?... tādā veidā trenējoties pat lāga aiz astes gala pasaulē aizķerties nav iespējams - vai tad tad tas nebija redzams PČ?
Un komentāri nav domāti tikai priekš Arvja vai Jura, jo viņi to pietiekami labi zina, pat labāk.
Domāju, ka Juris ar savu darbu ir izkodis krietni vairāk, kā tie, kas viņu cenšas pamācīt...vai kritizēt. Ne velti uz viņa organizētajiem treniņiem Carnikavas sporta kompleksā ar prieku ierādās ne tikai vietējie slēpotāji, orientieristi un citi, pat no Rīgas.
Paskatījos LČ Madonā video... lai kā vēlētos, šobrīd neko acij baudāmu diemžēl neredzēju vadošo elites grupas sportistu sniegumā... Un kāpēc lai, piemēram, A.Kreipāns PČ redzētu ko citu?
Vai izlases galvenais treneris liekot roku uz sirds var pateikt, ka ar visiem tiem sportistiem, kurus plašā frontē šogad finansēja LSS, viņš saista Latvijas slēpotāju rezultātus nākotnē? Ja galvenajam trenerim nav teikšanas - kam tad?
Pilnīgu piekrītu komentāros paustajam viedoklim: ja atbildīgais par distanču slēpošanu vai izlases treneris nespēj komentēt to kas notiek - pateikt savu viedokli par PČ rezultātiem - nav normāli.
Labi, ka Andis vēl pasaka savu viedokli...lai kāds tas arī kādam nešķistu...
Vispār ja Roberts sekotu līdz Latvijas sacensību rezultātiem, nevis taisītu politiku, viņš būtu pamanījis, ka Arvis tepat Latvijā, Priekuļos Latvijas Čempionāta ietvaros, ir izbraucis 54,12 FIS punktus, kas laikam nav sevišķi slikti.
Bez tam būtu interesanti palasīt Roberta nenosaukto Arvja treneru viedokli par to kas darāms labāk un noskaidrot to, vai brīdī, kad mainīsies LSS vadība, strauji pieaugs Arvja rezultāts.
http://www.fis-ski.com/uk/604/613.html?sector=CC&competitorid=134536&type=result&category=ALL&season=ALL&sort=points&discipline=ALL&position=&place=&Submit=Search&limit=20&bt=next&rec_start=20
http://www.fis-ski.com/uk/604/613.html?sector=CC&competitorid=134536&type=result&category=ALL&season=ALL&sort=points&discipline=ALL&position=&place=&Submit=Search&limit=20&bt=next&rec_start=20
Šosezon tepat Latvijā, Priekuļos LČ, uzrādījis labākos sezonas punktus - 79,32 FIS punkti.
http://www.fis-ski.com/uk/604/613.html?sector=CC&competitorid=19997&type=result&category=ALL&season=2013&sort=points&discipline=ALL&position=&place=&Submit=Search
laikam esi ari iemacijies demogogiju liet?
Cik zinu izlase izveidota apm 2 gadus atpakal un tad ari tika vesti uz sacensibam un rikotas nometnes. Pirms tam bija tikai kaut kada izredzeta Rigas grupa ko komandeja Raimo un no kuras palicis izlase ir viens pats Liepins. Nu vel Ribakovs tur kaut kadu bridi laikam ka rezervests bijis. Ja paskjirsta atpakal, vasaru var lasit kadas un kur nometnes bijusas. Domajams Tev to vajadzetu zinat jo tak ari biji aicinats izlase, bet esot atteicies del aiznemtibas darba.
Paskatijos pedejo paris gadu fis punktu listes un aina ir sekojosa:
2011 gada 5 liste
Liepins 89
Slotins 131
Ribakovs 144
Damskalns 226
Dauskane 204
Muizniece 322
2012 gada 5 liste
Liepins 101
Slotins 107
Ribakovs 136
Damskalns 193
Dauskane 214
Muizniece 287
2013 gada 5 liste (sobrid)
Liepins 69
Slotins 87
Ribakovs 113
Damskalns 136
Dauskane 177
Muizniece 222
Tas nav kaut kads progres? Ja, protams var gribet vairak, bet 50-60 punktus nevar uztrenet pa divam, pat tris sezonam ja pirms tam ir skriets pa 150-200 -unktiem. Tev jau nu to vajadzetu zinat!
Šeit būs viela pārdomām,kā mūsu labākie sportisti ir startējuši sezonas
svarīgākās sacensībās tuvā un tālā pagātnē.
Arvis Liepiņš (PČ Liberec 2009,PČ Oslo 2011,PČ 2013 Val di Fiemme)
http://www.fis-ski.com/uk/604/613.html?sector=CC&competitorid=134536&type=result&category=WSC&season=ALL&sort=&discipline=ALL&position=&place=&Submit=Search
Juris Ģērmanis ( PČ Lahti 2001 un OS Salt Lake City 2002)
http://www.fis-ski.com/uk/604/613.html?sector=CC&listid=&competitorid=19997&type=result&bt=prev&limit=20&bt=next&rec_start=20
Uz doto momentu abiem augšminētiem sportistiem pagātnē un tagatnē ir
(bijis un patreiz ir) pusprofesionāļa status.
Abi ir saņēmuši vai patreiz saņem atalgojumu un tikai trenējās,bet brīvo
laiku veltija/velta izglītības iegūšanai.
Ar šo gribēju paskaidrot kad abi augšminētie sportisti savos ziedu
laikos (bijuši vai patreiz ir) vienādos apstākļos.
Apzinos to ka tikšu noriets no anonīmiem komentētājiem,iespējams LSS
pietuvinātiem darboņiem,bet viņiem vajag atrast attaisnojumus un uzvilkt visiem rozā brilles,lai liktos ka viss ir kārtībā.
Vismaz man tika pateikts ka lai es aizmirtstu pagātni,bet tagad būs nākotne.
Bet ja paskatās patiesībai acīs,tad viss ir tā kā A.Kreipāns raksta
Sportacentrs.com,mūsu sportisti sāk cīnīties ar Venesuēliešiem.
Apzinos ka neēsmu gudrākais,tāpēc vairāk nekomentēšu,bet ir laiks darīt secinājumus,ar naudu vien neko nesasniegsi.
Jautājumus lūdzu neuzdot,tāpat neatbildēšu.
tas ir uz jautājumu vai 2-3 sezonās no150-200 punktiem var aizbraukt līdz 50-60punktiem... un tādu pienēru pietiek...
vienkārši strādāt un ticēt vajag...
šim puisim ir ļoti augsta motivācija un gribasspēks... un viņš sev līdzi velk visu komandu...
Fizioloģiski neko neredzu viņā labāku kā Arvī...
Vienīgais no LAT sportistiem, kuram ir pietiekami daudz startu, lai veidotu statistiski ticamu tendenci. Arvja līkne uzrāda vienmērīgu punktu vērtības deldēšanu. Redzēs vai izdosies saglabāt šo tendenci arī turpmāk. Gan Arvim, gan dažiem citiem, piemēram Pāvelam ( http://ow.ly/iPh69 ), ir pozītīva tendence pirmajās FIS sezonās, bet pēc tomēr vērojams plato. Daudziem LAT sportistiem FIS startu skaits ir par mazu, lai veidotu statististisku ticamu līkni, piemēram:
Paipals - http://ow.ly/iPgkL
Ģērmanis - http://ow.ly/iPgww
Interesantos varat paši atlasīt:
http://data.statisticalskier.com/
-par demogoģiju: nekad neesmu sūdzējies, to es māku (objektīvi vai subjektīvi, to lai katrs spriež pats)
-par progresu, 204-214-177 (Inga), 89-101-69 (Arvis) - progress būs, ja punkti būs zem 50 (vīriem) un 90-100 (dāmām), pretējā gadījumā runa iet par 10-20% no beigām protokolos.
-Rastargujevs - pieļauju, ka viņa FIS punkti varētu būt ap 40. Interesants fakts - šādu līmeni sasniedzis salīdzinoši īsā laikā - biatlonisti var , slēpotāji - nē?
P.S -jaunākajā sporta avīzes numurā perfekti atspoguļo esošo situāciju slēpošanā - raksts un kariaktūra (4-5.lpp) - tieši un patiesi!
Trennējamies!
Tikko redzēju facebook saukli:
Poka ti stoiš ļicom k prošlomu, vtot že moment ti stoiš žopoj k svojemu buduščemu!
Tas nu tā, tiem, kas pīkst par labo-svēto pagātni. RR, AG, diemžēl arī JG
Interesanti, ko Gailītis,Raimo vai Ģērmanis saka nepareizi?
Te pat nespeciālistam ir skaidrs,ka progresa nav un nebūs!
Cerams,ka ar Nākuma iesaistīšanu kaut kas pakustēsies uz priekšu!Nepārzinu slēpošanas virtuvi,bet,ja pat Nākums savās intervijās diez ko labi par šo saimniecību neizsakās (tieši par iekšējiem kašķiem,kas valda starp personām, kas saistītas ar slēpošanas saimniecību (cik npratu pat treneriem,sprotistiem utt.)), tad, uz kādiem rezultātiem vai attīstību meš te ceram?
Pirms ieej facebook un sagramsties visādas muļķības, būtu vienkārši iegājis brīvdabas muzejā un apskatījies kas tur rakstīts pie ieejas... katram latvietim tas tā kā būtu jāzin, līdzīgi kā tas, kas uz Brīvības pieminekļa...
Ja tu būtu kaut kā vērts un cienītu pats sevi, tad pirms pamācībām arī savu vārdu būtu nosaucis.
Vienmēr esmu uzklausījis veco distančnieku viedokli un nekad to neesmu nožēlojis. Diemžēl paši jaunāki nepaliekam... neviens...
Vēl viens šīs sezonas jaunums:
http://www.fis-ski.com/uk/604/613.html?sector=CC&listid=300097&competitorid=159954&type=fispoints
Piekrītu Jurim, ka Rastorgujevs pašlaik kādā gonkā brīvajā stilā varētu izskriet arī kādus 40 FIS punktus...
Abi sporta veida apritē laikā no 90 gadiem - tā arī laikā līdz 2010 pat strīdu par distanču slēpošanas attīstību un treniņu metodiku nebija - tūristi un miers.
Arī šajos komentāros ir tikai vainīgo meklēšana un nav neviena racionāla priekšlikuma par to kā un ko mainīt, lai rezultāts uzlabotos.
Varbūt Raimo var atklāt to metodi kā viņš plānoja sasniegt Sočos godalgotas vietas, par ko stāstīja žurnālistiem, padalīties ar LČ, FIS sacensību, Skandināvijas kausa organizēšanas pieredzi!
Gailītis var padalīties slēpju smērēšanas noslēpumos un pastāstīt cik sportistiem ir iedevis un pēc tam atņēmis slēpes tad, kad sportists nevar sasniegt uzstādīto rezultātu.
Rezultātu apkopojums, tajā sk. šeit komentāros pieminēto personu sasniegumu saraksts pieejams šajā pat mājas lapā:
http://www.infoski.lv/files/lv_starti_pc_os.pdf
http://www.infoski.lv/distancu-sleposana/jaunumi/2011-2012-gada-sezona/latvija-pasaules-cempionatos-un-olimpiskajas-speles-distancu-sleposana/
MADONASKIRAIL
12.02.2011, Madona - Ērgļi
Pirmo reizi norisināsies 65km slēpojums MADONASKIRAIL 2011.gada 12.-13.februārī.
MADONASKIRAIL pamatdistance ir garākā un sarežģītākā distanču slēpošanas sacensību distance Latvijā.
Distance tapusi sadarbojoties Madonas un Ērgļu tūrisma speciālistiem, Vestienas ainavu apvidus ainavu arhitektiem, distanču slēpošanas speciālistiem un ir plānota tā, lai tā vītos pa skaistākajām vietām, būtu iespaidīgi ainavu skati, ietu gar tūrisma mītnēm un centriem, kultūrvēsturiskiem objektiem un neskādētu biotopiem.
Tas, kas var pievarēt MADONASKIRAIL, drīkst patiešām uzskatīt, ka ir visai nopietni trenēts un var doties sacensties uz jebkuru Pasaules lielo slēpojumu, pat VASALOPPET.
Pamatdistance plānots gatavot kā ikdienā izmantojamu trasi sniegotajā gada periodā. Tās gatavošanā tiks izmantoti sniega traktori un sniega motocikli, tā lai kvalitāte atbilstu Starptautiskās slēpošanas federācijas prasībām.
Tautas klase (MADONAMEDIUMSKIRAIL 33km) ir sacensības visiem tiem slēpotājiem, kuri vēl nejūtas pārliecināti par to vai spēs pievarēt pamatdistanci, bet tomēr vēlas izbaudīt šo pasākumu un tā radīto vienotības sajūtu.
Tautas klases starts ir plašajās pļavās pie LIDOKALNA.
Augstuma starpība starp trases augstāko un zemāko punktu ir vairāk kā 160m(!), bet nevajag satraukties - distance, neskatoties, ka vijas augšā Gaiziņā, tomēr pārsvarā iet uz leju...
A T C E L T S
Organizatoru Rīgas slēpošanas kluba atceltā slēpojuma Madona Skirail vietā Sportlat aicina uz slēpojumu MADONAS ŠPŪRE. MADONAS ŠPŪRE notiks 12. februārī Madonā Smeceres sila bāzē. Starts plkst. 10.00 To organizē Sportlat sadarbībā ar Madonas BJSS.
Klasisks 50nieks. Klasiskais stils. Distances 50 km, 25 km, 12,5 km un bērnu distances. Slēpojums būs arī Sportlat balva 2011 posms atceltā Madona Skirail vietā.
Nolikums un pieteikšanās uz MADONAS ŠPŪRI ir pieejama no šodienas 28. janvāra Sportlat mājas lapas sacensību sadaļā.
http://www.sportlat.lv/?id=race&rid=260&type=1
Atkāpos no sava iepriekš rakstītā.
Prieks kā LSS vadošie darboņi uzdarbojas,seviķi par komentetaju 23:30.
Pat pēc rakstīšans stila ir saprotams kas ir bijis šā komenta autors.
Vairāk uzjautrina komentētāju anonimitāte.
Bet jums LSS vadošie darboņi ir sevi jāattaisno,jāliek visiem uzvilkt tās
pašas rozā briles,lai domā ka viss ir kārtībā.
Tā kā uz priekšu.
Jūs varat riet,bet karavāna ies tālāk.
Veiksmi riešanā un anonīmo komentu rakstīšanā.
Cik atceros pasaulē ir pieņemts, ka tev dod tieši tikpat cik tu vari dot pretī. Tā ir tāda kā neformāla aksioma starp sportistiem, treneriem, organizatoriem, ārstiem un slēpju smērētājiem...
Kāpēc gan Gailītim vai kādam citam, īpaši jau publiskajā telpā, būtu jādalās ar to, kas ir viņa maize?
Cita lieta, ja grupa speciālistu vienojas kopējam mērķim un iet uz to... To panākt ir liela māksla un jāsaka, ka atceros tikai dažas reizes kad tas ir izdevies... un vienmēr ir bijis labs rezultāts protokolā...
To kā es plānoju sagatavoties Sočiem atklāt tagad netaisos. Varu pateikt tikai vienu - LSS vadība darbojās pretējā virzienā... un tādos apstākļos nopietnu darbu turpināt ir bezjēdzīgi un man tas nav interesanti.
Protams, braukt uz Sočiem vajag un censties tur labi nostartēt.
Nezinu par pārmetumiem Andrim par slēpēm, bet varu pateikt, ka esmu gana daudz pārmetumu saņēmis tieši par to, ka slēpes esmu atstājis sportistiem...un daži ar tām brauc un brauks ... Reizēm esmu par to daudz domājis - vai tiešām neesmu pārāk nesavtīgs... vai šajā jomā tomēr Andris nerīkojas pareizāk... man atbildes nav...
Katram sporta organizatoram ir savas metodes un tikai viņam pašam būs spriest cik tās pareizas. Tikai tas, kas pats ar to nav nodarbojies var gudri spriest...
Man šķiet amorāla un nepieņemama LSS vadības līgumu slēgšana ar sportistiem apejot klubu vadību... Nez ko viņi paši teiktu, ja vadītu klubus... bet ak vai - viņi nekad to nav darījuši...
Nez ko LSS vadība tādu būtisku ir darījusi lai, piemēram, TOP6 večiem sagatavotos daudzmaz normāli sezonai?
Par to kā LSS rīko FIS sacensības labi izteicās mans sens Igauņu kolēģis kurš bija Latvijā un to redzēja - tīrā naudas izšķērdēšana.
Varbūt kādam LSS vadībā liekas, ka bez viņiem SCA kauss nenotiktu - tīrās muļķības! Domāju, ka būtu arī citas lielas distanču slēpošanas sacensības Latvijā.
...ceru, ka tomēr LČ visos posmos būs vairāk dalībnieku kā šogad lokālā pasākumā Carnikavā klasikā... vai dalībnieku līmenis sprintā kā Pārdaugavas kausā decembrī... par balvu fondu nerunājot...
Par sasniegumiem 90.tajos: Par to jau Kreipāns pateica...ar to nepietiek?
Personīgi domāju, ka vistuvāk pasaules elitei savā laikā no Latvijas slēpotājiem 10km klasikā bija Ivars Silups... joprojām domāju, ka viņš ir pasaules līmeņa etalons tehniskajā izpildījumā... līdzīgi kā piem. A.Vērpalu, N.Zimjatovs klasikā vai P.Elofsons, GSvans T.Alsgārds slidsolī. Nu tagad Krjukovs ar rāda klasi klasikas sprintā...
Vienīgais racionālais priekšlikums pēc šādiem rezultātiem PČ un situācijas distanču slēpotāju sabiedrībā ir LSS vadības maiņa - jā, tieši tā es uzskatu un to neslēpju!
Varu pateikt, ka šis ir pats sarežģītākais projekts, kas distanču slēpošanas sacensību lauciņā bijis, un tie, kas man palīdzēja mēģināt to pacelt to labi zin.
Esmu E.Ziņģīša audzēknis un zinu to, ka tikai mēģinot pacelt vairāk kā domā, vari cerēt uz izaugsmi.
Ne katrs mēģinājums dzīvē ir veiksmīgs, taču tas nenozīmē, ka ir jābaidās mēģināt. Starp citu vēl joprojām vaicā kad mēs to realizēsim...
Un Madonas špūre laikam arī ir bijis pēdējais 50km klasikas slēpojums Latvijā... Prieks un paldies Vilnim, Gundaram un pārējiem iesaistītajiem, ka to spēja noorganizēt.
LSS vadība cik esmu novērojis var tikai sagatavot mačus gatavā trasē, nevis kādu jaunu trasi izveidot! Prezidentam tik tā vien šķiet - uzrakstīs līgumu un viss notiks... smiekli nāk! Parunās, pashēmos kaut kur LOKā vai citos gaiteņos un dabūs zem savas ķepas kādu sporta bāzi...
Kad lēja Madonā vai Rīgā asfaltu... šķiet visi bija atbraukuši dot padomu... tikai no LSS valdes nevienu neredzēju... laikam nieka mazsvarīgais jautājums...
Pareizi jau Andris saka - anonīmie komentāri no LSS vadībai pietuvinātiem cilvēkiem - kuri barojas no LSS katliņa...
Bija trase ziemā sagatavota? Bija nomas punkts?
Bija apgaismojums? Bija sacensības?
Pareizi jau Inārs Kušķis teica - galvenais ir pirkt un pārdot... kāds tur sports...
Vai tiešām diskusijas dalībnieki nesaprot ka Latvijā nav neviena profesionāla
slēpotāja un te nav ko pieminēt gan Rastorgujevu Musgreivu tas ir cits līmenis nerunājot par skandināviem..Kāmer LSS neveidos profesionālu izlasi
55punkti būs robežaun lai to pārvarētu jāstrādā PROFESIONĀLI.
Ja šāda tipa organizācijai nav publiski pieejams budžets, tad nevar nedz slavēt nedz apšaubīt organizācijas darbu (var apšaubīt tikai faktu, ka nav caurspīdīguma).
tā kā Jūs pašlaik šajā sporta veidā esiet tie, kam visvairāk uztrauc šī sporta veida nākotne Latvijā, varbūt ir beidzot laiks aizmirst, kas notika pagātnē un beigt vienreiz plēsties savā starpā. Sākt strādāt kopīgā mērķa vārdā.Iespējams tā būtu tā rezultāta galvenā atslēga.
Bet iespējams es maldos un Jūs cenšaties sacensties vēljoprojām, tikai tagad Jūs vairs nestāvat uz slēpēm, bet to dara Jūsu padotie?
Šodien runāju ar savu skolotāju slēpošanas lietās, viņa pirmais jautājums bija: vai es atgriezīšos distanču slēpošanas vadīšanā... un viņa komentārs bija ļoti skarbs par to kas tagad notiek distanču slēpošanā...
Domāju, ka šobrīd distanču slēpošanu veiksmīgi vadīt varētu profesionāļu grupa, kas viens otram uzticas.
Vienpersoniski to darīt ... neredzu nevienam, ka tam būtu motivācija tik daudz laika un spēka veltīt, jo iesākti ir daudzi citi ļoti būtiski projekti.
Par manām attiecībām ar Andri Gailīti... nekad, pat tad, kad mūsu viedokļi nav sakrituši kādu apstākļu dēļ... šīs attiecības neesmu uztvēris personīgi, jo uzskatu, ka neviens nevar būt visgudrākais...
Neesmu uztvēris Andri kā konkurentu šķiet nekad... tāpat kā pārējos Latvijas slēpošanas organizatorus un trenerus, jo mans mērķis nav bijis būt labākajam "pīļu dīķī".
Tas, kas reizi dzīvē ir sajutis, ka skrien pasaules top līmenī... tas vairs nevar apmānīt sevi ar tādiem mērķiem... par to jau vienā intervijā minēja Oļegs Maļuhins...
Mans mērķis ir vienot Latvijas slēpošanas sabiedrību visaugstākajiem mērķiem. Un es ticu, ka tas ir reāli... un daudz priekš tā jau ir izdarīts... tur roku pielikuši ļoti daudzi.
Par maniem mērķiem zina arī tagadējais LSS vadītājs... un neesmu pamanījis, ka tas viņu iepriecinātu... Manās acīs, vismaz distanču slēpošanā viņš ir tukša vieta, lai kā nevēlētos būt kas vairāk. To var panākt tikai tad, kad tas ir sirdī...
Par jaunajiem talantiem...
Varu pateikt, ka šobrīd tādi noteikti ir parādījušies, iespējams, vēl kādu neesmu pamanījis... pie tam visā nopietnībā varu atklāt, ka ... tādi sen nav bijuši... tas arī ir viens no iemesliem, kas man liek strādāt, lai nonāktu pie rezultāta kurš mani apmierinātu.
Absurds.
Man nav nekādu problēmu ar Andri runāt par profesionālām lietām un to labprāt daru... tāpat, kā ar jebkuru citu, kas startējis vai sagatavojis kādu sportistu Olimpiskajām spēlēm... vai no sirds grib sevi pilnveidot šajā jomā.
Ar varu mīļš nekļūsi...