ski.lv logo
Šodienas laika prognoze Rīgai
Temp.: -1°C
Vējš: 4m/s

Jaunumi

23 • 02 • 2013

Interesantajā skiatlonā uzvar Kolonja un Bjergena

Saistītā informācija

Šodien Valdifiemmi Pasaules čempionātā slēpošanā 30km skiatlonā par uzvarētāju kļuva šveicietis Dario Kolonja. Dāmu konkurencē atkal nepārspēta palika norvēģiete Marita Bjergena, izcīnot otro zeltu šajā čempionātā.

Tā kā Arvis Liepiņš ārstē kakla iekaisumu, lai varētu nostartēt 15km brīvajā stilā, tad no abiem uz skiatlonu pieteiktajiem piedalījās tikai Roberts Slotiņš. Uz starta izgāja 94 sportisti no 36 valstīm. Roberts pēc reitinga bija septiņdesmit sestais un ar tādu numuru arī startēja trešajā rindā no beigām.

Līdz pirmā apļa vidum Roberts turēja līdzi kopējai grupai, kuras temps bija salīdzinoši lēns, taču jau apļa beigās uz 3,75km mazsalacietis no līderiem atpalika 1:13. Otrā apļa sākumā, uzslēpojis pirmajā kāpumā, Roberts pie dzirdināšanas punkta izstājās, jo esot bijis ļoti grūti elpot jau pēc pirmā kilometra. Līderu temps klasiskajā stilā tā arī palika ne visai ātrs, tāpēc arī pirmie 47 turējās 20 sekunžu robežās. Otrajā slidsoļa aplī pēc 19km, izvirzījies grupas priekšgalā, Nortugs gandrīz apstājās, un tajā brīdī, pat īsti negribot, nelielā atrāvienā bija norvēģis Sundbī (kā vēlāk pēc finiša atzina Sunbī, tad tajā brīdī bija apjucis un īsti nezināja, ko iesākt – aut.piez.). Viņa pārsvars uz 20,5km un 22,5km sasniedza 15 sekundes, bet tas neturpinājās ilgi, jo, galvenokārt, pēc Kolonjas un Ļegkova pūlēm grupa Sunbī bija noķērusi pie 24km atzīmes. Divus kilometrus līdz finišam Kolonja sāka izšķirošo izrāvienu, kam līdzi turēt spēja tikai Sunbī, Rēte un Viļegžaņins. Pēdējā kāpumā „Zorzi kalnā” Kolonjas tempam netika līdzi vairs neviens un pēdējā nobraucienā uz finiša taisni bija skaidrs, ka Dario finišēs pirmais un pie Olimpiskā zelta, trijiem  „Tour de ski” tituliem  beidzot izcīnīs arī pirmo zeltu Pasaules čempionātos. Tā arī notika. Līdzvērtīgā sprintā par otro vietu Sunbī knapi pārspēja Rēti. Tāpat kā pirms diviem gadiem Viļegžaņins finišā noskatījās Nortuga mugurā, bet šoreiz abi necīnījās par uzvaru, bet tikai ceturto un piekto vietu. Nortugs šoreiz pārrēķinājās, negaidot, ka Kolonja tik agri taisīs rāvienu, un neatradās tuvu līderiem, kad notika izšķirošais rāviens un ar to uzvara bija vairs nesasniedzama. Pēc finiša Nortugs  bija sarūgtināts, bet uzslavēja savu komandas biedrus un labprāt atbildēja uz žurnālistu jautājumiem finiša zonā.

_FED5024.jpg

Labākais no igauņiem bija Aivars Rehemā, kas ļoti ilgu laiku turējās vadošajā grupā un beigās finišēja 30.vietā. Ēri Vahtra, kas pēc klasikas arī bija vadošajā grupā, beigās palika 46.vietā. Ļoti labi cīnījās abi lietuvieši. Jakeliūnu noņēma tikai sestā apļa beigās (22,5km), bet Vitautas Strolia slēpoja pietiekami ātri (pēc pusdistances līderiem zaudēja tikai 3 minūtes – aut.piez.) un nebija tuvu apriņķošanai, sasniedzot finišu 71.vietā un no uzvarētāja atpaliekot 9:12. Tas tiešām ir lielisks rezultāts priekš dienvidu kaimiņiem (novembra vidū Muonio Somijā Strolia distancē brīvajā stilā bija minūti aiz Liepiņa un 26 sekundes aiz Slotiņa, tā kā trenēšanās augstkalnē lietuviešiem ir devusi rezultātus  – aut.piez.).

Dāmām pirmās četras vietas izcīnīja norvēģietes. Pēdējā kāpumā no Terēzes  Juhaugas „aizgāja” Bjergena un izcīnīja uzvaru, atstājot Terēzi otrajā vietā. Sprintā par trešo vietu Heidi Venga nosprintoja Kristīni Steiru, tiekot pie bronzas savā pirmajā startā pasaules čempionātos. Diemžēl jau kārtējo reizi Steirai bija jāsamierinās ar „koka” medaļu jeb ceturto vietu. Polietei Kovaļčikai tikai piektā vieta. Pēc finiša Bjergena atzina, ka jutusies ļoti labi un centusies nerauties slēpojuma priekšā. Viņa bija priecīga, ka norvēģietes ir pirmajās četrās vietās, piebilstot, ka tas nav labi priekš sporta kopumā, bet norvēģietes esot ļoti cītīgi trenējušās, viena otru dzinušas uz priekšu, tāpēc esot tik stipras.

_FED2790.jpg

33 Komentāri

"Otrā apļa sākumā, uzslēpojis pirmajā kāpumā, Roberts pie dzirdināšanas punkta izstājās, jo esot bijis ļoti grūti elpot jau pēc pirmā kilometra"... Kapēc ??? Kļūda sagatavošanās procesā (izvērtējam Jēkaba darbu!) ? Augstkalnu trūkums treniņu procesā (ko mūsējie sezonas sākumā darīja Alpos ??? Mož to nometni vajadzēja atlikt tuvāk atbildīgākajiem startiem ? )

Cerams, ka pēc 15km gonkas nebūs jālasa ļoti līdzīgs teksts tikai ar citu vārdu..
JGh.
23 • 02 • 2013 / 22:08
Kurš ir bijis Alpos?
Izskatās ka JGh nezin neko par izlases procesu.

23 • 02 • 2013 / 22:51
Domāju, ka skatoties šo, katram normālam distanču slēpošanas cilvēkam Latvijā paliek grūti elpot...
...starp citu, par šo vakar vēl neko nezinot par tehnisko rezultātu, saņēmu komentāru arī no hokeja federācijas valdes locekļa, kam patīk distanču slēpošana... ne to labāko...
apmēram tā... lai būtu tādi rezultāti kā šajā PČ vispār treniņnometnes nav nepieciešamas...
Roberts Raimo
24 • 02 • 2013 / 08:22
Nu sorry, bet man nez kāpēc šķiet, ka sezonas sākumā gaisā virmoja info,ka "izlase" brauc uz kalniem virzienā uz Itālijas pusi.. Ja tiešām nav bijuši, es ļoti atvainojos.. Bet ja zināja ka PČ būs Itālijā kalnos, tad kāpēc nebija tādas nometnes (akmens LSS puķu dobītē).. ?
JGh
24 • 02 • 2013 / 08:50
Tad jau būs nokāpuši kopā ar to melni no Togo, ko pa laikam rādija TV pārraides sākumā. Tam arī kļuva grūti otrā apļa sākumā. Cilvēks bija pārcenties, reāli, bet vismaz guva gandarījumu no pievērstās uzmanības.
Man atkal patika pavērot vadošās grupas iekšējo cīņu, taktiskos risinājumus, nu un protams atrisinājumu. Prieks par Koloņju, mazliet piezemēja iedomīgos norvēģus.
andris
24 • 02 • 2013 / 08:54
Neaizsūtīji atpakaļ sms, ka hokejistiem lai būtu tādi rezultāti, vispār nevajag trenēties???
U23
24 • 02 • 2013 / 09:39
Pēdejais komentārs labs!!!

24 • 02 • 2013 / 11:06
Cik tad augstu atrodas trase Val di Fiemme, 700m ? Vai tad tā ir augstiene? Ja to uzskata par augstieni, tad nevajag pašīt pa Munio, bet braukt 2-3 cilvēkiem no septembra un dzīvot pa Ramsau am Dachstein Gletscher 3000 m, kur gatavojies gandrīz visas izlases, ši trase ir dārga, slēgta jau decambrī, piem Bjorndalens gatavojās 1000-1100 m augstumā tai pašā Ramsau am Dachstein pirms Oberhof, viņu gatavoja austrietis, bijušais slēpotājs, joprojām labs Maratonu braucējs, bet ar savu biznesu. Ja jau tagad tiks sapelnīts daudz piķis pirms OS, tad ielieciet to Liepiņā, vel kādā, lai pēc tam nav jāčīkst, ka zaudē rumāņiem un izstājas kopā ar Togo slēpotāju

24 • 02 • 2013 / 11:19
Augstumu jebkurš kam pietiek prāta un nav slinkums var vienkārši atrast... Valdifiemme zemākais trases punkts 900m, augstākais 960m
metrs
24 • 02 • 2013 / 14:29
vai maz seko l'idzi izlasei, ja nezini faktu, ka neviens sogad kalnos nav bijis. Atvainojies pats savas sejas prieksa.
mjaaa JGh
24 • 02 • 2013 / 16:04
vai tu tikai uz miinusiem sisteemaa esi iecikleejies. Pasam ar sevi nav jaastraadaa?
atkal to JGh
24 • 02 • 2013 / 16:06
Klau veči! Nu aizejiet tak vienreiz pie psihoterapeita!

24 • 02 • 2013 / 17:31
vairums latviešu tak ir viens liels šakāļu bars...

ka tik noriet kādu... deģenerāti šitie lielie komentētāji...

dzīvē neuzdrošinātos būt tik "vareni"

AS
24 • 02 • 2013 / 19:19
Nelielas pārdomas apskatoties rezultātus SPORTLAT balvā Madonā...
Ja Latvijas izlases dalībnieks, kurš brauc uz treniņnometnēm un startē FIS sacensībās startē "veselības grupā" jeb 12km... distancē... Juridiski jau to var darīt, protams...
Gribētos dzirdēt LSS vadības komentāru par šo.
Vai tiešām tie, kas pieteikti 50km ir stiprākie šajā distancē Latvijā šobrīd...? Ja nav tad ... tad vai tiešām atlases kritēriji bija profesionāli sastādīti, vai notiek normāls dialogs ar sportistiem un klubu vadību? Mums tak tagad ir tik daudz algotu speciālistu LSS kā nekad.
Kāpēc LSS valdes sēdes un LSS distanču slēpošanas komisijas samāksmju laiki netiek publicēti mājaslapā? Tas ir noslēpums?
Roberts Raimo
24 • 02 • 2013 / 19:20
Kurš tad ir labāks par Teteri? Puslimušais Arvis, kas vēl nav startējis nevienā disciplīnā. Čempionātā startēt atteikušies Ģērmanis un Paipals, kas Madonā nevarēja vairāk par 8km noslēpot.....Ribakovs jau ir atstartējies.

24 • 02 • 2013 / 19:42
beidz te dzīt demagoģiju, sen visiem skaidrs, ka lielāka pumpa tev uz pēcpuses ir LSS un tu centies visiem spēkiem pie katra raksta, sāc apmaksāt reklāmsleju ""RR rrunāā" un, lūgums, citā mājas lapā, citā sporta veidā.
robertam raimo
24 • 02 • 2013 / 20:03
Pēdējam komentētājam - ja nevari pateikt savu vārdu tad Tu pats manās acīs neesi nekas.
Es ieklausos tajos, kas tiešām kaut ko reālu ir izdarījuši un kuriem ir vismaz kaut kāds mugurkauls. Pat tajos, kas domā savādāk.
Roberts Raimo
24 • 02 • 2013 / 20:10
precīzi nezinu, kā ar to finansējumu ir šobrīd slēpošanā bet man ir ierosinājums LSS uz nākošo sezonu. uztaisīta šogad pāris kontrolsacensības (startē visi vadošie) no kurām kādi 5 labākie tiek iekaļauti Latvijas izlasē. Viņus atbalsta finansiāli (pēc šī čempa naudas LSS būs daudz) pārējie trenējas par saviem līdzekļiem vai savu sponsoru naudu. Ja kāds no TOP 5 sezonas gaitā ir švakāks par kādu kas nav TOP 5, tad viņu met no TOP 5 ārā un viņam jāatmaksā LSS izlietotā nauda, savukārt jaunais TOP 5 sportists tiek atbalstīts no LSS puses. Morāle no šitā visa: tie kas būs TOP 5 trenēsies lai nav jātērē sava nauda, bet neTOP 5 trenēsies lai tiktu "budžetā" . īsāk sakot jāizdomā, kāda motivācija, lai trenētos vai sodu par netrenēšanos, jo citādi sanāk, ka aizbrauc uz čempi un nestartē nevienā distancē. es arī labprāt gribētu ekskursijā uz Itāliju aizbraukt.
Kārlis
24 • 02 • 2013 / 20:43
to Kārlis - pilnīgi piekrītu Tavam viedoklim.. Motivācija nopietna un varbūt radītu vēlmi nopietni strādāt un ne tikai TOP5.. Tad mož nebūtu jācepās te par ekskursantiem :)
JGh
24 • 02 • 2013 / 23:06
Tādā stilā Latvijā paliktu slēpot tikai kādi 2 slēpotāji! Cilvēki neriskētu ziedoties! Tomēr iespējas trenēties nepareizi vai pat vēl saslimt, satraumēties kaut vai ikdienā.

25 • 02 • 2013 / 09:02
Ja slēpotāju mājas lapā (kuru pārsvarā lasa tikai pie slēpotāju sabiedrības piederoša publika) notiek šāda veida intrigas,tad,interesanti,ko par slēpotāju sasniegumiem domā pārējie!

Pluss ir tas,ka slēpošana amatieru vidū pēdējos gados gūst arvien lielāku popularitāti!Mīnuss tas,ka nav neviena pozitīva piemēra no profesionāļu vidus!
zz
25 • 02 • 2013 / 09:02
zz, vai mums ir kāds profesionālis?
Jānis
25 • 02 • 2013 / 09:25
Žēl, ka distanču slēpošanas organizācijā vairāk notiek strīdēšanās nekā darīšana. No malas izskatās ka lielāka enerģija tiek tērēta naudas dalīšanā, nekā sakarīgā domāšanā kā uzlabot situāciju, nospraust mērķus, iet uz tiem. Tik ļoti gribētos sekot līdzi latviešu slēpotāju gaitām vismaz top 20niekā. Bet tas jau laikam bezcerīgi.
Raivis
25 • 02 • 2013 / 13:27
Jāni,paskaidro,kāda jēga attīstīt sporta veidu,guldīt tajā naudu, enerģiju, resursus,ja nav neviena profesionāļa?Kāda jēga algot treneri,tērēt viņa laiku,ja sportistam nav mēŗkis kļūt par profesionāli!
Amatieru līmenī trenēties var tepat Latvijā,jo,trases kur to darīt, Latvijā pietiek.Arī tautas slēpojumu skaits ir pietiekoši liels!

Es norādīju uz faktu, ka slēpošanas attīstībai ir svarīgi,lai būtu kaut viens profesionālis, kas kalpotu par pozitīvu piemēru pārējiem - rastos konkurence,sponsoru nauda utt., Amatieru sportā,domājams, neviens savu naudu nevēlas ieguldīt,jo šai naudai nav atdeves - neviens neredz,ka konkrēts sponsors tiek reklamēts!

Situācija,kāda ir pašreiz,neliecina,ka esošā LSS vadība kaut ko darītu,lai ķaut viens sportists varētu kļūt par profesionāli.

Esošie rezultāti PČ ir tikai sekas tam,ka kaut kas šajā sistēmā nestrādā!
zz
25 • 02 • 2013 / 14:11
Vai šobrīd ir jēga cepties par to, ka A.Liepiņš, R.Slotiņš vai kāds cits jaunais izlases dalībnieks neskrien pirmajā divdesmitniekā vai piecdesmitniekā? Domāju, ka nav, jo ja paskatās FIS listi, tad pirmajā divdesmitniekā ir tikai divi 23 gadus veci - jauni sportisti, bet pārējie savos spēka gados pamatā ap 26 - 30gadus veci.
Problēma izaugsmei ir tajā, ka jaunajiem sportistiem jāmācas, jādomā par darba iespējām, jo slēpes pusdienās neēdīsi un tās par velti arī neviens nedod.
Ar patreizējo LSS finansējumu par top 20 varam nesapņot un pat ja būtu nauda daudz vairāk, tik un tā vēl vajag talantus ar labu veselību un lielu vēlmi daudz trenēties līdz tiem pašiem 25 -30 gadu vecumam. Kas grib slēpot mums ir, bet vai ir cilvēki, kas gatavi atbalstīt vēl gadus desmit, nezinot, kas no tā visa sanāks?
Veiksmi sportistiem!
Jānis
25 • 02 • 2013 / 14:22
Uz zz jautājumu.
Par sportistu mērķiem domāju viņi var pateikt paši, bet ne es.
Ja LSS visu esošo naudu ieguldītu vienā vai divos sportistos (domāju ka vairākiem arī nesanāktu) lai tie varētu profesionāli trenēties un dzīvot kā profesionāļi, tas vēl negarantētu augstus rezultātus, tāpēc nevar apstāties pie viena vai diviem cilvēkiem. Kurš izvilks pareizo lozi un uzminēs pareizo cilvēku, kas pēc gadiem 10 - 15 spēc skriet top 20? Manā uztverē professionālis ir tāds, kurš ne tikai pret savu darbu attiecas profesionāli, bet arī par šo darbu saņem algu. Mūsu izlase diemžēl arī no mājām līdz vasaras treniņnometnēm ierodas par saviem līdzekļiem!
Jāstrādā vispirms pie sporta veida popularizēšanas, lai rodas masveidība un LSS jādarbojas pie tā lai noturētu jaunos sportistus 16-18g vecos lai tie pēc vidusskolas turpinātu trenēties.
Jānis
25 • 02 • 2013 / 14:37
Kārlim: atmaksāt naudu nav loģiski.... Šobrīd top 5 treniņapjoms nav problēma, jāmaina metodika, par ko atbild treneris. Visi šeit esiet ko mazliet sajaukši. Fakts ir viens Distanču slēpošanai jāatdalās no LSS, neredzu ieguvumu no kopējas organizācijas ar kalniem utt....

25 • 02 • 2013 / 15:59
Tiem, kas mūsējos sauc par ekskursantiem, var piekrist, tā diemžēl ir. Bet vai tad kādreiz ir bijis savādāk pasaules čempionātos un Olimpiskajā spēlēs. Vienmēr mūsējie, sākot ar 90.tajiem gadiem līdz šodienai ir bijuši beigu daļā.
Jāizdara pareizie secinājumi šobrīd un jārada konkurentspējīgi apstākļi treniņiem. Arī pašu sportistu attieksmei ir jāmainās. Jāatbalsta tie, kas paši grib nopietni trenēties. Saprotu, ka ir savāda situācija, ka ir no kaut kā jādzīvo, bet, ja cilvēkam prioritāte ir darbs, ģimene vai mācības, nu tad lai trenējas pēc savām iespējām.

25 • 02 • 2013 / 16:24
Godīgi sakto,šī diskusija ir bezjēdzīga,jo,ne pēc desmit, ne arī divdesmit gadiem slēpošanas sistēmā nekas nemainīsies. Latvijā slēpošana ir un vienmēr paliks amatieru sporta veids. Bez vecāku atbalsta šis sporta veids bērnu vidū vispār neeksistētu.

Latvijai raksturīgs tas,ka mēs gribam būt pasaules topā visos sporta veidos. Gribas būt labākie hokejā, basketbolā, biatlonā utt.,
Lai tik mazā valstī kaut ko attīstītu, ir jābūt prioritātēm. Tiem pašiem Igauņiem Vērpalu, Mae, Šmigunas laikā slēpošana bija sporta veids nr.1, kur arī tika likti milzu līdzekļi. Lietuvā ir basketbols. Latvijā,savukārt, grib darīt visu, tai pašā laikā, nevienam sporta veidam tā arī lāga netiek palīdzēts!Pat skeletonistiem,kuri ir labākie, finansējums ir salīdzinoši neliels.
Tā ka, par kādiem mēŗkiem te var runāt, ja sporta sistēma valstī ir pilnīgā pakaļā. Un,kamēr LOV pie teikšanas būs visādi Vrubļevski, Tikmeri utt., kuru gada alga un piemaksas par "labi padarīto darbu" ir lielākas kā slēpotāju 3 gadu budžets, par kādu attīstību te vispār var runāt?Šādas organizācijas ir jāvada sporta fanātiķiem, nevis cilvēkiem,kuriem svarīgāka ir alga nevis rūpes par sportu.
Aldis
25 • 02 • 2013 / 17:11
Nu parādās vismaz kaut kāda diskusija.
Tas labi, ka ir viedokļi un cilvēki nebaidās tos izteikt, vēl labāk, ja atklāti.
Bez apdāvinātiem indivīdiem ir gandrīz nereāli distanču slēpošanā ko sasniegt. To zina pat lielo valstu slēpošanas speciālisti un ir izveidojuši savas selekcijas sistēmas.
Piekrītu Krievijas izlases treneriem, kuri man teica, ka Latvijā atrast un izcelt šādus sportistus ir pat vieglāk kā Krievijā.
Šobrīd varu pateikt, ka mums ir parādījušies ļoti labi bērni un jaunieši, no kuriem dažiem ir atbilstošs potenciāls, lai cīnītos ar Pasaules varenajiem...
Ir tikai viens "tikai" - lai to izdarītu distanču slēpošanas sabiedrībai ir jābūt vienotai ceļā uz to...
Manuprāt, šobrīd ir pārāk daudz personīgu motīvu un interešu konfliktu, kas vērsti "slēpošanas tūrisma" virzienā. To pēc iespējas ātrāk nepieciešams risināt. Un to arī darīšu.

Roberts Raimo
25 • 02 • 2013 / 17:49
Prioritātes protams ir laba lieta, a ko citiem sporta veidiem netenēties.
Man kaut kā mute neveras bērniem teikt, ka slēpošana nav perspektīva un jāpāriet uz citu sporta veidu. Bet bērniem mērķis ir tikai viens OS un jau sākot ar 2018.gadu
to Aldis
26 • 02 • 2013 / 11:25
Bija iespeja aizbraukt uz augstkalu nometni Bulgarija Belmeken junija, to zinaja gan Inga, gan Jurgis, gan Jekabs, tacu tas izradas nevienu neintereseja. Taja laika tur bija Krievijas izlase un ari citas komandas. Bija ari rollru maci. Zel protams
Andis
08 • 03 • 2013 / 19:16
Varbut mums patiesam ir sadi Berni UN jauniesi, bet ja nebus gribesan nekas tapat nebus. Nedrikst aizmirst ari veselu virkni blakusfaktoru, ko diemzel mes neesam spejigi nodrosinat, vismaz paslaik noteikti.

08 • 03 • 2013 / 23:26
Lai pievienotu komentāru, ienāc ar kādu no sociālajiem tīkliem:
Draugiem.lv pase
Facebook.com pase
Google.com pase
Atbalstītāji
Atbalstītāji

Latvijas Slēpošanas federācijas informatīvais portāls infoski.lv