Mēs izmantojam sīkfailus. Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Uzzini vairāk par sīkdatnēm šeit.
Kristaps Zvejnieks par PK Levi
Saistītā informācija
Lai arī jau pagājušas 10 dienas, kopš esmu atgriezies no Somijas, kur pavadīju 3 nedēļas kopā ar World Racing Academy komandu un Latvijas kalnu slēpošanas izlasi, vēlējos īsumā pastāstīt par Pasaules kausu Somijā un noslēdzošo 3 dienu posmu pirms sacensībam.
Kā jau katru gadu, mana sacensību sezona sākas Somijā ar pirmo Pasaules kausa posmu aiz polārā loka – Levi. Ierašanās šogad bija ļoti vienkārša. Lidmašīna 13. novembra pēcpusdienā no Rīgas caur Helsinkiem un tālāk uz Kittilu, kur reiss Helsinki – Kittila bija, gandrīz tikai, kalnu slēpotājiem, treneriem, personālam un arī Pasaules kausa galvenais tiesnesis bija šajā reisā. Paziņas daudz un lidojuma laikā garlaicīgi nebija. Lidmašīna Kittilas lidostā piezemējās ap 18:00 un izkāpjot no lidmašīnas uzreiz varēja pateikt ka Somijā ziema ir jau klāt. Sniegs visur un termometra stabiņš sasalis līdz -18.
Pēc ierašanās Kittila lidostā, visus sportistus sagaidīja transfērs, kurš mūs 15 minūšu laikā nogādāja Levi hotelī. Iebraucām vēlu un uzreiz devāmies uz vakariņām, kur satiku savu komandu World Racing Academy. Pēc vakariņām neliela sapulce kopā ar treneriem, lai līdz galam nolemtu nākošo dienu treniņu plānu līdz Pasaules kausa sacensībām.
Nākamās 2 dienas uzsvars tiek likts uz slaloma treniņiem. Apstākļi treniņiem bija ļoti labi, jo organizatori bija parūpējušies par cietu segumu uz treniņu kalna. Piektdienas un Sestdienas grafikā tika iekļauts slaloma treniņš no 10:00 līdz 12:00, fiziskais treniņš no 16:00 līdz 17:30 un vakarā sapulce ar komandu, nākošās dienas plānu izklāsts un video analīze treniņam. Papildus vakarā slēpju taisīšana, kas aizņem, aptuveni, pus otru stundu.
Sestdienas pēcpusdienā, kā jau pirms katra Pasaules kausa posma, sportistiem tiek dota iespēja izmēģināt sacensību trases segumu. Katram sportistam tiek dota iespēja veikt 2 braucienus pa sacensību kalnu pilnā sacensību trases garumā. Brauciens notiek bez sacensību mietiem un, galvenokārt, dod iespēju pārbaudīt kalna reljefu, garumu un pārliecināties par sacensību slēpju sagatavotības līemeni.
Papildus, laiks tika veltīts slēpju un zābaku inventāra pārbaudei, kas tiek piedāvāta pirms katrām Pasaules kausa sacensībām. Inventāra pārbaudei nereti ir jāpievērš ļoti liela uzmanība, jo kalnu slēpošanā pastāv noteikumi, kuri nodrošina sportistu inventāra vienlīdzību un nevienam sportistam negribas, lai viņš tiktu diskvalificēts sacensību laikā dēļ neatbilstoša inventāra. Inventāru kopjot tas tiek arī izmainīts, kā piemēram, veicot milzu slaloma slēpju apkopi bieži tiek izmainīts arī slēpju rādiuss, savukārt, par neatbilstoša rādiusa esamību sacensību laikā sportists var tikt diskvalificēts. Augstāk esošajā attēlā var redzēt zābaku pārbaudes iekārtu.
Pasaules kausa sacensību dienā cēlāmies ļoti agri, jo iesildošās trases uz treniņu kalna tika piedāvātas jau no 7:00. Pēc iesildošajām trasēm devāmies uz trases apskati, kurai tiek dots laiks 30 minūtes. Pēc trases apskates visi sportisti uzturas sportistu un treneru zonā, kurā ir iespējams iesildīties, saģērbties, aprunāties ar citiem sportistiem, kā arī skatīties Pasaules kausa sacensības uz liela ekrāna. Tas dod arī iespēju redzēt trasi, citu sportistu veikumu un kļūdas, kuras pēc tam censties nepieļaut trasē sava brauciena laikā. Sportistus līdz 20 starta nummuram vērojam ekrānā, bet pēc tam sāku ģērbties un gatavoties sacensībām, lai jau ap 35 starta nummuru varētu doties augšā uz startu. Ceļš līdz startam aizņem, apmēram, 10 minūtes no kurām 8 jāpavada gondolā, kura nogādā virs starta. Pirms starta tiek veikti iesildošie vingrinājumi, veikti pedējie sagatavošanās darbi slēpēm, zābakiem, aizsargbrilēm. Papildus, pāris reizes pārdomāju trasi galvā, izdomāju grūtākās vietas un 10 braucējus pirms sava starta sāku vilkt nost jaku, vesti, šortu un gatavoties iet uz starta. 6 braucējus pirms sava starta kāpju iekšā slēpēs un vēlreiz pārdomāju trasi. 2 braucējus pirms sava starta esmu gatavs un vēl pāris reizes galvā veicu slaloma griezienu. 1 braucēju pirms sava starta taisu ciet zābaku klipšus un gatavojos doties uz starta vietu. Kad braucējs pirms manis ir nostartējis man tiek dotas 45 sekundes sagatavoties un šajā laikā skaļi ar sevi runāju, kas tiesnešiem, parasti liekas jocīgi, bet man jau pierasts ka rituāls. Atskan 10 sekunžu brīdinājuma pīkstiens un lieku nūjas pāri starta meitam. 5,4,3,2,1 – aiziet, esmu trasē.
Ar rezultātu Pasaules kausā biju apmierināts, lai arī nekvalificējos labāko 30 sportistu vidū uz otro trasi. Finišā uzrādīju 48 labāko laiku ar +2,68 sekundēm aiz labākā brauciena. Trases augšējo daļu veicu ļoti labi, ko pierāda pirmais un otrais starplaiks, attiecīgi +0,14 un +0,49 sekundes. Savukārt trešajā starplaikā +1,55, ko iespaidoja kļūdas trases stāvās daļa pirmajos mietos. Pirmie 2 starlaiki ir devuši pārliecību par spējām un pierādījuši ka varu nobraukt labi. Atliek tikai domāt par treniņiem un tehniku, galvenokārt par to kā trasē nepieļaut kļūdas, kas bieži nosaka visu rezultātu.
Pašlaik jau atrodos Itālijas pilsētā Suldenā, kur gatavojos nākamajām sacensībām. Treniņos veicas ļoti labi. Pēc 2 dienām būs nākamās sacensības un nākamo 10 dienu laikā 5 sacensību dienas man vēl priekšā.
Avots: http://www.zvejnieks.lv
1 Komentāri